Homok szállítás

A homok szállítás szállítóágazati témakörére pillantva könnyen megállapítható, hogy egy meglehetősen régi alapokkal és jól bejáratott, régóta működő beszállítókkal dolgoznak a vele foglalkozók, így lehetséges, hogy a homok szállítás nagyon kiszámítható folyamattá vált. Ez logikus is, hiszen a fuvarozó cégek nap, mint nap dolgoznak teherszállításra (is) alkalmas járművekkel. Így legfeljebb a gépjárműpark amortizálódása az a tényező, ami a homok szállítás folyamatainak napon belül gátat szabhat. De hát erre léteznek már gyors megoldások, hiszen ilyen esetekben a vállalkozó is élhet természetesen a teherautó kölcsönzés – vagy akár a vásárlás – jogával is, így nem igazán lesz észrevehető a szükségszerű malőr, kimutatható kiesést sem igazán fog okozni ez, így a homok szállítás tulajdonképpen zavartalanul megy tovább. A homok szállítás így nyilvánvalóan nem válhat egy egész vállalkozás kizárólagos tevékenységévé, hiszen nagyon sok olyan potenciálisan felhasználásra kerülő építő és nyersanyag van, aminek a felvevő piacát napi szinten komoly feladat kielégíteni és ez nem csak a homokot foglalja magában, hanem logikusan ide tartozik például a sóder, a legkülönfélébb kavicsok, valamint egyéb szemes építőipari anyagok közúti szállítása is. Ha valaki például csak a felsoroltak közül kiragadva egyet, csak annak a szállításából kíván egy vállalkozást működtetni, akkor nagyon stabil és nagyon nagy volumenű rendelési partnere kellene legyen, hogy egyáltalán kitermelje a költségeit és akkor a nyereségéről még nem is beszéltünk, hiszen ésszerűen – gazdasági társaság célja a profit termelése, nyereség elérése kellene, hogy legyen.

homok szállítás

A homok szállítás tárgya

Valószínűleg senki nem lepődik meg azon, hogy a homok szállítás célja, hogy a nevezett és rendkívül finomállapotú, tulajdonképpeni kőtörmeléket egyik földrajzi helyről eljuttassa a másikba. Mert mi is a homok? Ásványi anyagok és kőzetek olyan rendkívül apró szemű (átlagosan 0,063 – 2mm szemcsenagyságú) törmeléke, melyet a természeti erők (víz, jég és szél) az eredeti képződési helyüktől távolra sodortak és raktak le. Fenti szemcsenagyságra vonatkozó adatot a talajmechanikai megnevezések definiálása során határozták meg. Sokféle alkotóeleme lehet, de legfőbb alkotója, ami a leginkább ellenáll a fenti erők által okozott eróziónak, vagyis mállásnak, az a kvarc. Emellett előfordulnak csillámföldpát, mész, dolomit, glaukonit, magnetit, titán, angit és olivin anyagú összetevők is, melyek a legkülönfélébb finom állagú szemcsemérettel alkothatnak homokot a finomszemcséstől egészen a durva szemcsésig. Ebből a szempontból tekintve hazánk is büszkélkedhet finomszemcsés-homoklelőhellyel, hiszen az Alföldön található, úgynevezett futóhomok egyike a legfinomabb szemű homokfajtáknak. Hogy milyen régóta tördelik ilyen apróra az elemi természeti erők a kőtörmeléket, azt nyilván nem kell ecsetelni, itt földtörténeti korokról beszélünk, az időlépték olyan távoli. Bizonyos kutatások kréta- és szilur-korabeli keletkezési időpontokat is megjelölnek eredetként, ami apró kőzeteknél egyáltalán nem ritka jelenség.

A homok szállítás menete

A homok szállítás szerencsés dolog, hiszen hála az égnek, egyáltalán nem igényel annyi időt a megrendelése és a leszállítása, mint amennyi idő alatt keletkezett. Tulajdonképpen a telefonos és az internetes rendelés a leggyakoribb és a legközkedveltebb rendelési forma, amikor a homok átlagos szemcsenagyságának (finomsági fokának), a kívánt mennyiség és a szállítás céljának megadását követően már el is indul a folyamat.

Ha tetszik oszd meg másokkal is 🙂 Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn